Direktlänk till inlägg 9 april 2021

Jag har sagt upp mig!

Av Anette Hallermark - 9 april 2021 12:19

I nästan hela mitt liv så har jag tagit hand om människor. Har väl varit mitt kall och är ju det fortfarande.

Min mamma fick MS när jag var 11 år och det har präglat och format mig. Fått  lära mig att bli vuxen tidigt. 

I början 2000 talet tyckte min väninna att jag skulle söka till Hemtjänsten,

det gjorde jag och arbetat med det tills nu. 

Jag har sagt upp mig, det är jag glad för, stolt och känner mig stark i mitt beslut. Inte för att jag ogillar mitt jobb, inte alls.  Men tiderna, stressen och inte känna att jag räcker till. Jag är en glad och kreativ person, vill alla väl, saknar någon nåt så vill jag gärna hjälpa till, men är hindrad av bestämmelserna i vårt jobb, såklart är det så.


I början av december förra året fick min man en lindrig stroke, det var en väckarklocka, spiken i kistan osv. Tanken att få sluta och hitta ett dagtidjobb har jag haft länge, men nu har jag gjort slag i saken. Vad jag vill göra? Det är mycket. Jag har min plan och hoppas det kommer att kunna bli så.

Slutet av juni efter min uttagna semester så är jag lös och ledig!

Igår kände jag för första gången sen beslutet en oehörd lättnad, en glädje, en känsla som är svår att sätta ord på.

Nästa inlägg: Vem vill jag vara!


Bilden illustrerar mitt vägval!

 

Första bilden är ett kalhygge, de har röjt vid elljusspåret där vi bor. Jag ser det som en labyrint, när man går och går i cirklar, försöker hitta ut men kommer bara till en återvändsgränd, ett stopp eller hinder.

Där har  mitt sinne och tänk varit en längre tid. 

Bilden bredvid, när man kommer ut på en väg som man följer och tror att det är den rätta, men den svänger och man tänker att bakom nästa krök, där och då är svaret och tron att det är den rätta! 

Bilden där vår och min älskade följeslagare sen snart tretton år Izzi är på bild, den visar mitt beslut, när jag efter mycket om och men sa upp mig, från mitt jobb i mars. Den är rak och jag vet hur jag vill ha det. Nångång kommer jag att tvingas ibland tillbaka till den krokiga vägen, men inte idag!

Mossan, träden, skogen med solljuset som sticker fram. Ett lugn och andas fridfullhet där önskar jag att alla människor ska få vara, där vill jag vara snart!

 
 
Ingen bild

Linda Bäckström

24 april 2021 09:33

Underbart att läsa att du följt ditt hjärta❤ jag har precis gjort detsamma och känslan är magisk😇 vi är kloka och vi är starka💪
Stort lycka till med vad du än ger dig på🤗

Anette Hallermark

3 maj 2021 22:13

Tack snälla för hälsningen. Ja det är viktigt att följa sitt hjärta och våga gå sin egna väg. Stort lycka till med din väg fina Linda ❤

 
Lanni

Lanni

18 maj 2021 09:15

Det var vågat utan att ha nytt jobb på gång!
Röda korset behöver folk, sök dit. Det ger inga pengar men du hade nog kunnat trivas där, det finns en del att välja på.
Lycka till med vd du än hittar.
//Lanni

http://bloppisar.bloggplatsen.se

Anette Hallermark

21 maj 2021 14:58

Hejsan tack för ditt tips. Ja det är vågat men med min erfarenhet från vården och hemtjänsten känner jag ingen oro. Men jag måste försöka. Har såklart idéer och planer . Önskar dig en trevlig helg :> /Anette

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Hallermark - 12 september 2021 17:47


"Brukar man inte blogga med små korta inlägg", sa min svärson med ett snett leende. Menade att det var längesen jag skrev ett inlägg. Ja och det stämmer ju verkligen. Vad har då hänt sen sist? Summan av kardermumman, jag har fått ett nytt jobb. S...

Av Anette Hallermark - 23 juni 2021 11:20


Efter intensiva tre veckor med  läsa och lyssna på olika webinarier och tips. Gjort slutprov, utväderingar etc. Fick jag min certifiering . Nu återstår handledning via webben i några veckor av teamleadern för Fenix society.  När jag sedan är redo...

Av Anette Hallermark - 10 juni 2021 10:02


                                Idag sitter jag i förtältet vid vår husvagn och "pluggar" Vi har den på Vita sands camping som ligger söder om min hemstad Kalmar. Det är en underbar lugn och harmonisk plats. Fin badpla...

Av Anette Hallermark - 3 juni 2021 11:13


Nu har jag slutat på ett av världens finaste och bästa jobb. Att arbeta inom vården och då med min erfarenhet Hemtjänsten, det är något särskilt. Man möter människor hemma, i det privata. Tar del av dess historia och familjer. Få kunskap om både det ...

Av Anette Hallermark - 21 maj 2021 14:59

Nu är det snart dags att åka till jobbet, inta sista helgen i kommunens tjänst. Nästa fredag är sista dagen , därefter har jag min insparade semester i juni. Känner mig lite ledsen och tycker samtidigt att det är tråkigt.  Men ångrar inte mitt be...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards