Direktlänk till inlägg 3 juni 2021

Hasta la vista!

Av Anette Hallermark - 3 juni 2021 11:13

Nu har jag slutat på ett av världens finaste och bästa jobb. Att arbeta inom vården och då med min erfarenhet Hemtjänsten, det är något särskilt. Man möter människor hemma, i det privata. Tar del av dess historia och familjer. Få kunskap om både det ena och andra, t.ex matlagningstips, bakning ja till och med hur man viker handdukar så det blir snyggt och tar mindre plats i skåpet. Lärde jag mig för en tid sen ;)

Men varför då sluta? Nja, för mig, jag har gjort detta nu! Med all den kunskap och sköna känslan att kunnat ge och få från flera hundra kunder under mina 19 år. Så tar jag med mig detta och har nu fått chansen att utbilda mig till

Begravningsrådgivare i ett företag som heter Fenix begravningsbyrå. 

Genomfört min första teoretiska vecka av tre. Sedan följer att sköta och ta hand om, med handledning tre stycken kremeringar och tre jordbegravningar. Det är så spännande och faktiskt något jag velat arbeta med i flera år.

Jag kommer att jobba hemifrån och sköta kundkontakterna digitalt, men även om kunden vill vara med under ceremonin som representant. Givetvis måste jag först bli godkänd och bli certifierard samt hoppas att just Fenix Society vill anställa mig.



 

Fick så många blommor och presenter när jag slutade. Både från mina kära pensionärer men även från mina redan nu saknade kollegor, sjuksyrrorna och chefen. :)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anette Hallermark - 12 september 2021 17:47


"Brukar man inte blogga med små korta inlägg", sa min svärson med ett snett leende. Menade att det var längesen jag skrev ett inlägg. Ja och det stämmer ju verkligen. Vad har då hänt sen sist? Summan av kardermumman, jag har fått ett nytt jobb. S...

Av Anette Hallermark - 23 juni 2021 11:20


Efter intensiva tre veckor med  läsa och lyssna på olika webinarier och tips. Gjort slutprov, utväderingar etc. Fick jag min certifiering . Nu återstår handledning via webben i några veckor av teamleadern för Fenix society.  När jag sedan är redo...

Av Anette Hallermark - 10 juni 2021 10:02


                                Idag sitter jag i förtältet vid vår husvagn och "pluggar" Vi har den på Vita sands camping som ligger söder om min hemstad Kalmar. Det är en underbar lugn och harmonisk plats. Fin badpla...

Av Anette Hallermark - 21 maj 2021 14:59

Nu är det snart dags att åka till jobbet, inta sista helgen i kommunens tjänst. Nästa fredag är sista dagen , därefter har jag min insparade semester i juni. Känner mig lite ledsen och tycker samtidigt att det är tråkigt.  Men ångrar inte mitt be...

Av Anette Hallermark - 10 maj 2021 13:45

Naiv som jag tydligen är, tänkte jag att via brev, kuvert och porto ansöker jag om att jag är intresserad av att jobba inom träffpunktsverksamhet. Jag skriver ett brev till varje enhetchef kommunen och lägger på lådan. Men inte ett namn eller adress ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards